Friday, March 23, 2007

aku yang sakit

dah lama aku tak memblog lah..tu la..aku ni bukan blogger sejati mcm kawan2 yg lain..buka blog saja suka2..so suka2 jugak la aku nak blog bila2 pon..heh heh.

aku bercuti lama..sebab tu la tak dpt nak update blog ni..balik bercuti aku demam la plaks..so makin bersawang la blog aku nih.

ok lah..bila cakap pasal sakit ni..memang sapa pon takmau sakit kan...ada jugak yg suka sakit..bukan apalah..sebab..tak payah masuk office...boleh la duk kat umah tgk tv 24 hrs(aku la tuuu)..or ada jugak yg saja2 buat sakit semata2 malas nak mai office..heheh...normal la tu...lepas tu pegi la jumpa doc..buat muka sakit mcm kena tindih dgn steamroll..minta mc bagai...normal..:)

aku bila time sakit..aku jadi manja sket la...nak attention saja..mcm budak kecik ..tapi takde la merengek2 mcm baby nak minum susu ibu tu...cuma aku nak jugak la attention dari orang yg aku sayang...tanya aku dah makan ubat ke belum..dah mandi ke..marah2 aku sket ke..sebab aku ni masa sakit degil ya amat...spashly bab2 pantang or bila nak makan ubat..memang aku susah sket..tapiboleh makan la..cuma kena la ada orang remind aku..marah2 aku sebab tak makan..aku suka jugak la kena marah bila sakit..sebab tu tanda orang care pd aku...kadang2 tu aku sajalah mengada lebih2..biasala nak perhatian..

aku ni jarang sakit..sgt jarang lah..kalau setakat demam tu setahun sekali saja..kira antibodi aku ni kuat jugak la..tapi once dah sakit tu mcm orang nak mati pon ada..paling teruk aku sakit masa last year lah..sampai menempel kat hospital 4 hari..menempel kat umah 3 hari..tu pon member aku call sebab dah lama tak nampak aku kat office...kalau tak, takde sapa la tau aku ni sakit

aku kalau sakit, memang aku malas nak bitau sapa2 hatta famliy sendiri..sebab aku tak suka la nak susahkan orang..nak orang pening2 pikir pasal aku..selagi aku boleh bangun tu maknanya aku sihat la tu walaupon jalan terhuyung hayang mcm orang mabuk tuak ke...aku memang tak suka sakit..mcm orang lemah...tak daya nak buat apa2..memang aku tak suka sakit..tapi kalau Allah nak bagi sakit apa kita boleh buat kan..kena terima..lagipon orang sakit ni dosa2 kecik dia akan terhapus kan...so ok jugak la kalau sakit ni..boleh buat kita insaf utk seketika (seketika je??)

ok la..aku rasa mcm tak larat nak tulis lah...nak pegi amik mc kalau dpt.
nanti aku buat entry byk2 bila dah sihat nanti..yeahhhhh

4 comments:

Anonymous said...

blue... mamam ubat eh.. jgn memalas tau.... :-)

n rehat k....

june abdullah said...

blue... jj78 doakan semoga cepat sembuh ya...

Aku said...

tq ita n jj78...saya dah makan ubat pon..dah tido..baring..bangun..makan ubat..makan nasi...eheh..

Anonymous said...

uh ngantuk bangat nih.kesian dia demam. pekena bubur nasi ayam McD mesti sembuh :P