Monday, April 9, 2007

Secretaries' week

Ni aku nak cite lah apa aku buat hari ni.

Hari ni aku diinvite utk pegi ke secretary's week luncheon kat Quality Hotel Convention Centre yg terletak kat level 7 di Sogo Shopping Complex.orang jemput aku pegilah walaupon secara hakikinye aku bukanlah secretary and keje akupon memang langsung takde kena mengena dgn bidang secretary nih.

Sebab yang perform tu Mawi & Rossa(bukan terra rossa tau) maka ramailah para seksiteri berdoyon2 dtg dengan pakaian yg setanding dengan artis2 lah..aku pakai biasa saja.takde la tetiba aku nak make up lah apa lah kan..mcm pakai pegi office hari2 lah.

Yang best bila host majlis(Dee) suh pi makan dulu la..sebelum mawi & rossa nak nyanyi, kena la isi perut dulu.tak syiok aaa depa duk pulun nyanyi kita duk pulun makan kan..nanti tak concentrate la kan...food sgt la ok.Buffet style.Aku tak suka sgt la buffet style sebab jenuh la nak Q panjang.maklumle semua orang berderu 'hurung' food yg disediakan.lenguh kaki.patut la lutut aku longgar, ni sebab berdiri lama sgt la ni (alasan).

And then satu lagi yg sebab aku tak suka buffet style bila secretary's week ni sebabnye meja sgt lah padat.nak berjalan pon susah la kerusi berlaga dgn kerusi.kalau yg kecik comel tu boleh la menyusup dgn mudah.Ni bila aku lalu, jenuh nak cover perut cover bontot.kononnye nak sopan la taknak nanti aku tersentuh kosi orang, orang tu dari duk elok2 terus terpusing 60 degree kan..tapi itulah yg berlaku.ni gara2 depa tak kasi laluan la.jenuh jugak la nak pusing jauh2 sebab table aku depan stage..food lak jauh di belakang sana.

So cara terbaik ialah, mengambil sebanyk mana makanan yg mampu n then cepat letak atas meja n then terus berlari semula ke tempat makanan utk ambil yg lain pulak.so bila balik kat meja penuh la meja dgn food.imagine, satu meja ada 10 orang.kalau sorang amik 3 pinggan, dah 30 pinggan atas meja tu..mak haii..tapi kena baut mcm tu..sebab malas nak ulang alik ulang alik pegi belakang everytime food dah kosong dlm pinggan

Kalau ala-carte senang ..sebab depa yg serve kita.tak perlu kita nak menyusup merangkak pegi amik food kan.Takpe la..makan sajalah benda free..apa nak bebel kan..

Apa yang aku nak tekankan di sini lah kan(cess baru nak masuk isi2 penting, tadi intro saja) ialah, betapa beruntungnye secretary2 sebab dorang ada hari utk meraikan dorang.untung woooo...n then aku perasan la kan..ni kalau kat office aku la kan..byk betul function2 yg involve para secretary ni..Kalau bosses day pon depa pegi(boss tak pegi pon eventho' ti hari depa), malam gala jelita la apa lah...byk la..dlm setahun aku rasa lebih kurang 4 ke 5 function lah yg involve secretary ni.see...betapa untungnya jadi secretary ni kan...mcm aku la kan..keje accounts department..takde pon hari mcm accountant's day ke apa ke kan..atau kalau keje admin ke..takde pon hari utk administrative's day ke..boleh kita lihat di sinilah betapa pentingnye kerjaya seorang secretary tu.

Tapi aku tgk kat office aku la kan...dorang takde la keje apa sgt..lebih byk handle personal boss lah ..kalau office matters tu mcm amik minutes of meeting ke mcm tu la...memang depa ni mcm '2nd wife' boss la kan...apa2 mesti refer kat depa la spashy kalau kita nak jumpa boss ke apa...

Bottom line, aku sgt appreaciate lah sapa yg keje as secretary ni.aku tau kdg2 keje depa bukan semudah yg kita sangka.Letih jugak tau nak handle boss ni tambah2 boss yg jenis sawan tak kira masa..yg jenis fussy..ikut kepala dia saja..seksa wooo...so memang aku salute la kat depa2 ni.

To all secretaries, Happy Secretaries' Day!!

2 comments:

Anonymous said...

Kan.. best kan... kalau keja2 cam kita ni pun ada harinya... tapi buat apa jugak... Even Labour's day pun aku keja jugak sejak bergelar labour nih...

Aku said...

kesian ko dude..takpe la..kdg2 tuntutan keje tak kira masa dan ketika.nak cari sesuap nasi bukannya senang kan