Monday, November 23, 2009

To be continued.....

Dah lama tak melakukan kunjungan ke rumah sendiri ni. Sibuk menguruskan rumah lain, rumah maya ini seakan dilupakan. Bukan selamanya. Hanya untuk sementara waktu. Bukan juga sengaja untuk tidak menjengah. Cuma termengah2 hendak mencari idea dan cerita. Ada. Bukan tak ada. Cuma mahu olahan ceritanya menarik. Untuk kepuasan tuan rumah sendiri.

Termenung sekejap. Ulasan tentang Guilin belum pon masuk perenggan pertama. Sedangkan sudah lebih sebulan meninggalkan bumi yang penuh dengan keindahan alam itu. Hanya gambar mampu menceritakan segalanya. Sayangnya bukan di sini. Tapi di FB. Sekarang sudah mudah. Busy macam mana pon tetap ada masa menjenguk FB.

Tapi di sini, di rumah yang agak usang ini, amat payah menitipkan kata2 walaupon sebaris. Tidak puas. Alang2 jari ini menari, biarkan tariannya habis. Bukannya tergantung umpama muzik terhenti disebabkan ketiadaan elektrik. Barulah puas. Puas untuk dibaca sendiri. Umpamanya cerita di TV. Kalau ianya bersiri, rasa tak puas. Mahu dihabiskan jam itu juga. Baru tidur pon tenang tanpa gangguan. Ye ke?

Kunjungan melawat asnaf2 di sekitar Selangor juga masih belum mampu disiapkan kisahnya. Masa mungkin alasan kedua. Yang utamanya aku memerlukan gambar supaya jalan penceritaannya lebih menarik, lebih menyentuh hati mungkin. Tapi gambar masih dengan pihak itu yang entah bila akan sampai ke inbox aku. Tapi ini bukannya seperti Bersamamu di TV3 itu. Ini adalah mereka2 yang bertuah hasil dari pembayar2 zakat menyumbangkan bahagian mereka. Bukan semua orang bertuah seperti itu. Bersyukurlah.

Dalam kesibukan mengejar kerja2 yang sentiasa bertimbun2 sempat aku menyelit dicelah2kanak2 kecil molek untuk menjadi salah seorang penonton majlis graduasi mereka yang bakal mencecah tahap 1 tahun depan. Walaupon ia cuma majlis graduasi kanak2 kecil. namun teks ucapan perlu juga disedikan. Tidak boleh main semberono saja. Hasilnya, aku puas. Tedengar suara2 mahukan Aku dan dia lagi tahun depan. Aku tidak menjanjikan apa2. Kalau kena masanya aku akan ada. Dia akan ada.

Ok. masa dah habis. To be continued....

No comments: