Thursday, October 18, 2007

cerita lepas raya

Hari ni aku dah start keje. Lengang office aku. Masih ramai yang bercuti. Mood raya belum hilang lagi.

aku balik kl hari selasa. semalam aku rehat kat rumah. Potel dah start keje semalam. So aku jadi supir Potel pegi hantar dia ke office. balik dari hantar dia aku pegi pasar. kena la jadi tukang masak. Aku masak mee bandung. nasib baik la jadi. Main campak je bahan2. tgh hari aku amik Potel kat office. bawak balik rumah. laju dia makan. nasib baik la dia kata ok mee bandung aku masak. sambil makan Potel kata takyah hantar dia pegi office. dia drive sendiri.

boring gak duk rumah sorang2. so aku amik ikan kering yang aku bawak dari kg. aku jemur kat luar. bagi kering betul2. tgh hari cuaca agak panas. bila dah masuk ke petang mula la awan hitam meliputi ruang udara. lepas tu hujan pon turuuuunnn. aku pon membuta la . hujan2 memang sedap kalau kita tidur.

Potel balik dah hampir maghrib. aku panaskan kuah mee bandung kasi Potel makan. Potel ajak aku kuar jalan2 pegi jj. aku pujuk Potel pegi esok sajalah. malamnye kami lepak2 kat rumah tengok cite Mukhsin.

Pagi ni Potel kuar awal. Banyak keje katanya. Aku kuar pkl 7.30am. Masa aku nak tutup gate aku perasan tayar belakang mcm nak kempis. aku picit2. ala...sah la ni pancit. terus aku pecut pegi petrol station sebelum tayar makin kempis. tak sanggup aku nak stop tepi jalan tukar tayar. Nasib tak baik, kat petrol station tu pump angin rosak. Hampeh!tak penah2 rosak, masa ni la dia nak rosak.

AKu tak putus asa, aku pecut pegi satu lagi petrol station. Alhamdulillah ok. lepas isi angin aku balik ruamh dulu. awal pagi mcm tu mana la kedai service yang buka. aku lepak kat rumah sambil tgk fara fauzana kat 8tv. pkl 9am aku kuar rumah. Lega pusat service dah buka. bila check memang ada bocor. kena paku. dah bayar RM5 aku terus pecut ke office.

office lengang. aku takde mood nak keje. so baik la aku celoteh sorang2 kat sini.

No comments: