Thursday, November 6, 2008

Cerita apa yea...

Aku tenung lama2. Puas. Memang puas. Walaupon hasilnya adalah hasil amatur, tapi aku puas. Berapa liter peluh dah membasah bumi gara2 benda ni. Berapa kali aku kena mandi dan tukar baju gara2 nak menyiapkan benda ni. Berapa banyak kalori yang terbakar akibat berusaha keras merealisasikan impian kecil ini. Ahah...mcm le aku boleh kurus setakat benda sekangkang kera ni. Tak. Aku pon taknak kurus. Aku suka mcm ni. Bulat. Montok. Boroi. Kombinasi yang memang serasi utk aku. Dulu, kini dan selamanya. Biarkan aku maintain bulat, montok dan boroi. Aku ok. Sebab, mission accomplished!

Di dalam, masih banyak yang perlu aku lakukan. Tapi buat masa ni, dah ok. Aku tak sempat nak siapkan betul2 gara dipanggil utk bertugas. Ingat dapatlah berhoneymoon 2 minggu. Hanya sempat bertahan seminggu lebih saja. So masa yang boleh dicuri hanyalah weekend. Kalau boleh aku taknak tangguh2. Kerja bertangguh memang tak akan menjadi. Aku teringat kata2 Potel, kalau kita tangguh2 solat, segala hajat kita pon Allah tangguhkan. Jadi, kalau la kita lambat dpt apa2, kena renung diri sendiri balik dan tanya diri kita.."ada tak apa2 yang aku tangguh sampai hajat aku pon lambat sangat nak terlaksana?" .Ok..ni sekadar renungan dan kesedaran utk diri sendiri.

Minggu ini minggu pertemuan. Setiap perpisahan pasti akan ada pertemuan. Setiap kesedihan pasti akan digantikan dengan kegembiraan. Aku suka. Aku bersyukur. Berjumpa mereka yang suatu ketika dulu bergelak ketawa bersama, menangis bersama, dan siapa sangka boleh bertemu kembali. Mendengar namaku disebut2 kembali, adalah suatu yang aku sendiri tidak jangkakan. Inilah dia, aturan dari Allah SWT. Kita merancang, DIA juga merancang. dan sebaik2 perancangan adalah dari DIA yang Pemurah lagi Penyayang.Alhamdulillah.

Aku ni bukan penyedih orangnya. Tapi sesekali bila jiwa tersentuh,syahdu juga. Keluar juga air mata ni. Pensil. Ye. sebab Pensil lah air mata aku ni jatuh berlinangan membasahi pipi dan seterusnye mengalir perlahan jatuh ke baju dan ke bantal dah seterusnya membentuk peta di bantal itu. Sempat air mata tu terkena bibir dan termasuk sedikit ke dalam mulut. Masin lah!! Kenapa ye air mata masin? Sebab air mata ni asal dari garam ke? atau..sebab aku dah tua..dah banyak makan garam? Orang2 tua selalu cakap.. 'Aku makan garam lebih dulu dari ko"..ada kaitan tak dengan air mata?Ok..ok..aku dah mula mengarut ni..Tapi kan kalau aku jadi tua esok2..pangkat nenek..aku nak cakap la dengan cucu2 aku.."Nek minum susu ibu lebih dulu dari ko"..aku rasa ni lebih relevan dari garam la kan...baik cakap..makan nasik ke..sambal belacan ke..mmm....orang tua dulu2 cakapnya beralas. Ada unsur simbolik..garam melambangkan pengalaman yang luas..Kot...Ok ok..stop..byk melalut dah ni..Off topic.

Ok la. pasal Pensil. Sapa yang belum tengok cite Pensil. Tengok la. Memang touching giler khinzir. Tak percaya. Tengok dulu.

3 comments:

sky said...

citer pensil? ermmm.. ari nampak iklan kat astero. dan nampak dak iklan dia kat wayang.. nak tgk, tapi tak de sapa nak teman.. jun tak mo tgk citer tuh.. huhuhuhu..

Pengat said...

best citer ni. simple tp manyak msg.

Aku said...

tengok la mate..best cite ni..