Tuesday, February 13, 2007

Gayat

Dari kecik sampai ke besar aku menghadapi satu fenomena yg tak semua ada pada umat manusia iaitu takut pada ketinggian.dulu kecik2, kawan2 aku suka la cabar aku terjun dari titi then lompat dalam sungai.kira sapa boleh buat tu ala2 macho aaaa..yg hampeh dan sampeh tu depa sajalah pilih titi yg orang dah tak guna utk lalu lalang..titi yg reput…yg kayu kayunye jarang2..ada yg berlubang panjang…imagine…kawan2 aku…dgn senangnye berlari larian sambil berlompatan atas titi reput tuh..aku lak…siap merangkak2 ala2 mcm pontianan dlm the ring lagaknye..ampeh tul..buat kena gelak dgn kawan2..tapi aku ni tak kisah la…tak macho pon takpa la..kalau nak macho pon biar bertempat la kan….kalau takut, kena admit la..

Walaupon gayat..aku takde masalah nak panjat pokok..panjat umah…terjun pokok, terjun umah...siap buat ‘ran’ lagi atas pokok…mcm orang asli dulu2 la plaks…tapi meman seronok buat pondok atas pokok ni…bila lunch time boleh berkelah dgn kawan.berkelah tu maksud kat sini bukan kat pantai..tapi atas pokok…tatau la kenapa suka betul aku makan atas pokok dgn kawan2 aku.agaknye nampak lebih adventurous kot.n lain dari yg lain.so bila berkelah ni..masing2 bawak la makanan dari umah hasil masakan bonda masing2.hobi aku ialah bertukar2 makanan dgn kawan aku.bila aku rasa makanan dia sedap..terus la aku suh dia makan food aku sampai abis, n aku pon dgn slumber kelingnye menghabiskan makanan dia sambil bercakap tanpa rasa bersalah “ kalau kita makan masakan mak orang lain, rasa dia sedap lain mcm kan’…kawan aku terpisat2la sambil angguk dgn lemah…tgk je aku makan makanan yg mak dia kasi…

Bila aku dah besar…dah abis study..dah keje…maka kawan2 aku ni sukalah mengajak aku pegi sunway lagoon lah, genting la…naik roller coaster semua…pujuk la mcm mana pon…umpan la apa sekalipon memang aku tak naik mende2 yg akan buat jantung aku bertukar dgn paru2…ginjal bertukar dgn pankreas….tak sanggup aku…satu:sebab aku gayat, dua:sebab aku tak percaya machine2 ni semua…aku duk imagine..tgh aku duk jerit2 suka tu..skali skru terkuar ke..longgar ke..or ada technical problem yg membuatkan roller coaster tu taknak stop..mateyla keras aku kat atas tu.so utk avoid semua benda2 tu aku leboh prefer duk bawah menyaksikan member2 aku menjerit mengilai kat atas nun.

Aku juga takut utk naik kapal trobang pd mulanya sebab aku sellau risau dia akn terhempas ke..tetiba kena hijack ke…apa aku nak buat?takkan aku nak terjun?aku gayat.so mcm2 la aku pk.tapi aku naik la jugak..sebab terpaksa..bila terlanggar awan tu…kecut jugak la pusat aku ni..sambil mulut terkumat kamit la mengucap…baca zikir la empat qul la..ni semua nak kasi aku tenang balik…takut wooo..paling aku takut masa aku kena naik Fokker la…mak haiii…dah le kecik…usang lak tu kat dlm Fokker tu..dgn seat yg hampir hilang kaler…dgn alatan yg agak lama…menerbitkan kerisauan yg bukan sedikit dlm hati aku ni…bila naik ok aje..aku memula nak masuk dlm tu je kecut sket pusat aku..dah naik ok je..ni la akibatnya kalau gayat..segala benda aku pk

Dan semalam…perasaan takut bersarang lagi dlm hati aku ni bila kena naik burung besi pegi site office..dah le kecik…muat 7 orang..so imagine la duk kat atas nun..dgn angin kuat lagi…memang bergoyang jugak la…adeii…seksa betul la…but, alhamdullllah selamat semuanya.sempat aku tido sepanjang pegi n balik..hahahaha…ampeh kan aku nih..tu semua cara nak hilangkan gayat la…apa lagi..tido sajalah..tgk kat bawah pon bukan nampak pempuan cantik…hutan semua…

6 comments:

sky said...

aku paling suka la naik tempat tinggi..boleh di katakan aku obsess akan tempat2 tinggi..suka sgt naik keter kabel terutamanya..siap goyang2 bila kat atas..ceh, konon nak menguji ketahanan..hahahha..sampai cik jj marah2..kawan2 aku sumer cubit2 aku, siap tak bg aku gelak2..hahahha...nasib ler..

Aku said...

taknak aku naik dgn ko la dude...hahahhaa...aku naik cable car tu pon aku paut rapat kat tiang dia..gayat seyyy...dan aku asyik la tgk roda dia yg kecik tu berjalan atas rel...uishh...menakotkan sajalah

Ray said...

blue:
*give me 5 lah bro*
ray pun super-tak-hero dlm gayat2 nih. mengayat takpelah. uhuh..

Aku said...

ray:yeahh....gimme tennnnnnnn...hahah ko memang..bab ngayat number 1...heheh..

Anonymous said...

Dah lama tak check blog blue ni, pretty busy these days...I pun gayat juga...takut...tapi teringin gak nak naik heli.Kalau ada trip lagi blh tumpang sekaki tak?

Aku said...

hi noemi...utk u, tumpang 10 kaki pon bolehhhh...heh heh..
kalau ada trip lagi, i'll inform u k :)