Wednesday, November 14, 2007

NAC 2007

Kelmarin dan semalam aku menghadiri National Accountants Conference 2007 anjuran Malaysian Institute of Accountant yang berlangsung di KL Convention Centre. apa yang menariknye, conference ini berjaya menghimpunkan lebih 2000 delegasi dari pelbagai jenis organisasi. Maka dapatlah berkenal rapat dan bertukar2 idea sesama sendiri.
Actually, schedule yang agak tight membuatkan kami tak banyak masa sgt utk round di booths yang mengambil bahagian. di samping seminar2 diadakan juga exhibition dari pelbagai organisasi. Mostly dari IT business.ada juga activities booth. boleh la nak masuk Soduku ke, Bingo, Spot the Difference dan juga Lucky Draw sementara tunggu nak masuk dewan balik.

Conference ini byk menyedarkan aku dan menaikkan semangat utk lebih berdedikasi pd kerja. aku nak jadi mcm para speakers yang bersemangat melontarkan hujah2 mereka. aku nak berdiri di atas pentas sama seperti mereka. Ini azam aku. tapi bukan sekarang. kebanyakan speaker sudah putih rambut mereka. so umur mereka pon kita boleh agak.

semalam hari terakhir conference. lunch time kami dihiburkan dengan nyanyian Adibah Noor yang sungguh bertenaga. memang superb la perempuan ni. aku memang kagum giler kat dia. Ada unsur humor diselitkan setiap kali lepas nyanyi and dia memang real entertainer! walaupon tengah nyannyi, ada yang nak bergambar dia sporting sjaa. tu pon lepas dia cakap sapa2 nak snap pic dgn dia jgn malu2, naik saja. maka ramai la yang tidak melepaskan peluang ini. Aku tgk sajalah. takde pon nak ambik gambar dgn dia. cuma sound system tu kuat sgt sampai aku rasa mcm bengang telinga aku.

conference habis pkl 5pm. tapi kami tak terus balik. sebab lepas tu ada grand lucky draw. nak entitle for grand lucky draw ni just masukkan name card kita dlm kotak or kalau tak ada name card, ada form yang disediakan.

Alhamdulillah tanpa aku sangka aku dpt lucky draw. nasib baik aku tak balik lagi masa tu sebab dah dekat pkl 6 lebih aku tgk saja orang2 yang dpt lucky draw. ada yang dpt dvd player lah, microwave lah, t shirt lah ..buku lah. mcm2 ..so nak harap pon susah sebab nama pon lucky draw. yang participate 2000 orang. just imagine lah.

Luckily name card aku dipilih, selepas dua nama yang awalnye dipanggil dah balik. ni la namanya rezeki. Alhamdulillah. ni utk Potel. dia dah kerja stress2 so tiba masanya utk dia rest sekejap. Utk Potel, minggu ni kita rest cukup2. driver kita dah ada. Sapa lagi kalau bukan Shopa.

To Shopa, tq sebab sudi nak jadi driver kami utk 2 hari tu :) takpe, nanti kami belanja awak makan kat Buntal eh :)

No comments: