Monday, December 31, 2007

Last Day

Hari ni hari terakhir aku di company ni.

Lama aku di sini.

Lebih 10 tahun.

Sedih memang sedih. Nak meninggalkan kawan2 yang dah mcm saudara sendiri.

Ada yang tak boleh terima kenyataan aku nak pergi. Maklum sajalah. Di sini aku lah yang paling bising, suka buat kecoh. Suka mengusik.

Aku tak sanggup nak berdepan dgn semua orang hari ni. Aku taknak ada titisan air mata yang jatuh berguguran bila aku nak bersalam2 nanti.

Aku tau. Semua terkejut aku nak resign. Memang tak dijangka. Tapi aku memang dah menjangkakan ini satu kejutan buat kawan2 aku di sini.

Aku pergi utk kebaikan aku juga. Memang sayang nak tinggalkan company yang dah banyak bagi pengalaman berharga pada aku. Banyak kenangan di sini. Pahit, manis, masin, payau, kelat, semua ada.

Namun,untuk career, aku perlu mencari dan mencuba sesuatu yang baru. yang lebih challenging. aku perlu keluar. untuk lebih melihat tempat lain yang juga boleh memberikan aku seribu jenis pengalaman lagi.

Hari ni ada farewell party utk aku. Aku sendiri tak prepare apa aku nak cakap. Mmm...yang pastinye aku tak nak suasana sedih menyelubungi diri aku nanti.lagipon, aku bukan pergi ke medan perang. Aku cuma bertukar kerja. Satu proses yang semua orang pernah atau akan mengalaminya.

Semoga aku happy di tempat baru. Sama seperti tempat lama aku.

No comments: