Monday, January 14, 2008

Menghitung hari

Busy. Ini saja yang boleh ku katakan keadaan aku sekarang ni.

Tapi, aku suka. Aku happy. Busy pon tak apa lah. Asalkan aku bahagia dengan kerja aku.

Tempat baru, environment baru, kawan baru.

Semuanya serba baru.

Apa yang boleh aku katakan, di sini adalah tempat aku. Aku suka dengan kerja baru aku. Semangat aku membuak buak. Semangat yang dulunya hampir hilang , kini muncul balik. Aku harap inilah tempat yang betul untuk aku mencari rezeki sesuap nasi,InsyaAllah.

Ni nak cerita kisah semalam.

Semalam pagi, awal2 lagi aku dan Potel bergerak ke rumah Larra. Dah 2 minggu tak visit dia. Wah..makin comel la dia..Kulit dah la gebu. Macam nak gigit2 saja. Aku tengok Potel mcm dah hilang akal sebab geramkan si Larra. Asyik mengetap2 gigi je bila acah2 si Larra. Aku pon sama jugak sebenarnye. si kecil yang tembam pipinye, yang bulat dan kental isi2 lengan dan pehanya, sapa tak gerammm..

Awal february, Larra akan tinggal dengan kami. Tak sabar nak tunggu tarikh keramat tu. mesti kelam kabut kami nak mengatur jadual pagi kami. Kena bangun awal. Nak siapkan Larra lagi, kami lagi. Lepas tu tugas menghantar dan mengambil Larra akan digalas di bahu Potel. office dia tak jauh dari nursery yang menempatkan Larra kami.

Pada awalnye keadaan mungkin agak sedikit kelam kabut. Yang pasti kami sudah sedia menggalas tanggungjawab ini. Sekian lama kami menunggu tiba juga akhirnya tarikh itu. Semoga kami dapat menjadi Mama dan Ummi Larra dengan baik.

No comments: