Wednesday, April 23, 2008

SESUATU YANG PASTI DAN BENAR

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran

Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati


Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal soleh


Sesungguhnya Ya Allah, hambaMU ini banyak melakukkan dosa kepadaMU YA ALLAH..
Ampunilah dosa2ku YA ALLAH aku mohon kepadaMU..
Ampunilah dosa2 ku, dosa kedua ibubapaku, dosa kaum keluargaku, dosa sahabat2ku dan dosa muslimin muslimat semuanya.
Ampunilah kami YA ALLAH..

Sesungguhnya KEMATIAN itu adalah PASTI..Astaghfirullahal'azim..
Takutnya aku YA ALLAH ..Sesungguhnya aku amat takut utk menghadapi hari MATI ku YA ALLAH..
Bagaimana aku akan berhadapan dengan Malaikat Maut..
Bagaimana aku akan berhadapan dengan Mungkar dan Nakir..
Bagaimana aku akan berhadapan dengan Sujja Ul Aqra'
Dan..Bagaimana aku akan berhadapan denganMU YA ALLAH YA TUHANKUUU...
Astaghfirullahal'azim..takutnya aku YA ALLAH..

Dengan amalanku yang tidak seberapa ini YA ALLAH, aku belum bersedia untuk MATI YA ALLAH..
KAU panjangkan lah umurku YA ALLAH..Aku mohon kepadamu YA ALLAH..
KAU bukakanlah pintu hatiku utk menerima HIDAYAH dariMU YA ALLAH..aku mohon kepadamu YA ALLAH..

Setiap yang hidup PASTI akan MATI.
Apa masa depan kita? Masa depan kita bukan dengan menjadi orang kaya yang mempunyai wang berjuta, masa depan kita bukan dengan mempunyai rumah sebesar istana..TETAPI..

MASA DEPAN KITA IALAH MATI!!

Astaghfirullahal'azim...takutnya aku YA ALLAH untuk menghadapi hari kematianku YA ALLAH..

Bekalanku di akhirat sana belum cukup YA ALLAH..aku mohon kepadamu YA ALLAH dengan sepenuh jiwa ragaku agar KAU panjangkanlah UMUR ku YA ALLAH..

Aku takut menghadapi kematian ku, dan aku bertambah lagi takut menghadapi hari di mana semua makhluk MU dihidupkan kembali dan TIDAK AKAN MATI SAMPAI BILA2..AKAN HIDUP SELAMA2NYA ..AKAN HIDUP KEKAL DI AKHIRAT SANA..

Beruntunglah hambaMU yang bberbuat kebaikan di dunia ini apabila rumahnya di sana adalah DI SYURGA.

Rugilah hambaMU yang berbuat kejahatan di dunia ini apabila rumahnya di sana adalah NERAKA..

YA ALLAH..Semoga hambaMU ini ditempatkan di kalangan orang2 yang mendiami SYURGA MU YA ALLAH..AMINNN YA RABBAL ALAMIN..

TUHANKU AKU TAK LAYAK MASUK SYURGAMU
NAMUN TAK UPAYA MENGHADAPI API NERAKAMU
TERIMA TAUBATKU DAN AMPUNKAN DOSA DOSA KU
SUNGGUHNYA ENGKAU MENGAMPUNKAN DOSA HAMBAMU..

Sesungguhnya ESQ Leadership Training yang aku attend last week sangat2 memberikan kesan dijiwaku. Terima kasih byk2 pada kak M yang mengajak aku dan Potel pergi ke sana..MasyaAllah..sungguh banyak ilmu yang ku dapat. Terima kasih pada trainer ESQ yang banyk memberikan kesedaran kepada kami yang seramai 345 orang itu. Semoga semuanya mendapat hidayah dan hikmah dari NYA.

Satria ESQ..!! GO..!GO..!GO..!
Satria ESQ..!! FIGHT..!FIGHT!..!FIGHT..!
Satria ESQ..!! WIN..!WIN..!WIN..!
Satria ESQ..!! 1..!6..!5..!

Kepada semua sahabatku di Angkatan 17, InsyaAllah kita akan berjumpa lagi utk mendapat Yellow Belt. InsyaAllah..

Sesungguhnya KEMATIAN itu adalah PASTI

Soalannya: ADAKAH KITA SUDAH BERSEDIA UTK MATI?

Renung renungkan lah..

No comments: