Wednesday, August 1, 2007

mc

Hari ni aku baru masuk office. 2 hari aku mc. Demam.. Ni akibat makan deroyan berlebihan lah. dah lama aku teringin nak makan durian dengan pulut tanak serta santan.

Hari ahad, lepas aku balik dari rumah mummy Lara, aku singgah beli durian. 4 biji RM10 tapi mcm biasa la aku mintak free sebijik. So 5 bijik la aku dpt. Sampai je rumah aku terus tanak pulut, dan sediakan santan. Dah masak pulut aku dengan Potel pulun makan durian dengan pulut dan santan. Kata Potel ni first time dia makan durian dengan pulut dan santan. Aku cakap ni la makanan aku kat kampong. Orang kampong makan mcm ni la. seriously, aku memang tak puas kalau makan durian saja. Mesti kena ada pulut dengan santan. Baru la puas perut aku.

Isnin pagi, bangun je dari tidur, aku rasa tekak aku sempit. Mcam bengkak. Kepala pening. Badan rasa mcm tak sedap. Mcam orang baru nak kena demam . Potel suruh aku mc saja. Di luar hujan turun dengan lebatnye. Membuatkan aku lagi semangat nak stay kat rumah. Memang pening pon. So lepas hujan reda aku terus ke klinik. Maka, dapatlah mc sehari. Sempat aku beli kerang dengan taugeh. Hajat nak buat kuetiaw kerang. Balik rumah aku terduduk kat sofa. Pening.

Tengah hari Potel balik rumah. Tengok aku. Dia sempat gorengkan kuetiaw. Nasib baik semua bahan2 aku dah sediakan. Ingatkan nak masak petang sket. Ni Potel dah balik maka kami pon makan sama2. Lepas Potel balik ke office aku berbaring depan tv. Petang baru la aku mandi. Bila tak sihat nak mandi pon aku rasa malas.

Hari Selasa, aku rasa badan masih tak sedap. Aku nak mc lagi. Potel pon nak cuti jugak. Jaga aku katanya. Lepas call boss dia dan aku sms boss aku, maka kami keluar pegi klinik. Aku dapat mc lagi sehari. Kami sempat bersarapan roti canai di kedai makan tak jauh dari klinik. Balik rumah kejap, kami keluar lagi. Ke pasar borong pulak. Beli rangka ayam yang ada sket2 daging nak buat rencah soto. Ayam kampong takde. Kalau soto sedap dengan ayam kampong sebab dia tak hancur.

Balik rumah aku basuh baju, tolong Potel sediakan bahan buat soto, aku sempat la merumput laman depan . dah lama aku tak mencangkul. Rumput pun dah mula meninggi. Tak sampai 10 minit aku stop. Panas terik.

Lepas makan soto Potel naik atas. Nak rehat. Letih katanya. Aku lepas solat, terus ke bilik Lara. Aku kemas bilik dia. Aku nak cat bilik Lara. Dah lama sangat aku tangguh. Tak elok tangguh lama2 nanti tak jadi langsung. Baru aku nak mula mengecat Potel dah tercegat depan aku. Dia kata dia nak tolong aku mengecat. Memang dia punye bahagian ada. Sempat Potel baring2 tepi aku tengok aku mengecat. Lebih kurang sejam lebih kami bertungkus lumus mengecat, bilik Lara dah bertukar color. Lega. Misi sebulan yang lepas dah terlaksana. Potel kata tunggu dia siapkan lukisan kat bilik Lara saja. Nanti aku bantulah apa2 yang boleh. Aku bukan pandai melukis. Nanti lukis ayam jadi kambing. Lukis lembu jadi itik. So baik aku tengok saja Potel lukis.

Sesungguhnye penantian itu satu penyeksaan. Lara, kami menantimu dengan penuh sabar.

No comments: