Wednesday, February 6, 2008

Dia lagi..

Semalam, waktu aku keluar dari kereta, dia ada depan gate. Mengeow ngeow dia tengok aku. Seolah olah mengharapkan simpati.

Dia mengikut je aku sampai ke depan pintu. Bila aku buka pintu dia terus meluru masuk. Aku jenguk ke dalam rumah. Tengok anak aku tengah main2 langsir sambil cakap sorang2. Potel kat dapur macam biasa la.

"you, ni kucing ni nak masuk dalam rumah takpe ke"

"eh jangan bagi dia masuk , ada anak"

aku terus la amik dia dan bawa keluar

Dia macam tau saja aku nak bawak dia keluar..dia meronta2 minta dilepaskan. Aku tak sampai hati sebenarnya. Aku lepaskan dia keluar

Daun pintu aku tutup cepat cepat sebab dia mcam nak masuk balik.

Dia mengeow ngeow buat seketika.

Makin lama suara itu makin hilang. Mungkin dia telah pergi ke tempat lain.

Buat dia, bukan aku tak sudi membenarkan dikau masuk, tapi sebab aku ada si kecil. Takut juga tiba2 dikau menerkam si kecil atau takut bulu bulu dikau akan memberi masalah pada si kecil aku nanti.

Maafkan aku.

No comments: