Monday, February 4, 2008

Larra ke sekolah

Pagi ni , first day Larra ke sekolah.

Selalunye, tiap2 pagi dia la yang paling awal bangun.

Tapi pagi tadi, nyenyak betul dia tidur mcm taknak bangun pegi sekolah. Macam tau tau saja dia kena hantar ke sekolah. Lepas kena cuit2 dengan mummy dia, terpisat2 dia bangun. bukan bangun, tapi angkat kepala saja. kalau bangun sendiri aku pon pengsan. maklumlah umur baru 5 bulan.

Bila tengok aku dah lawa pakai baju kerja, Larra cepat2 depakan tangannya. nak aku dukung dia la tu. Dia dah pandai dah. Pantang nampak kita pakai baju lawa2 cepat aje dia suakan dua belah tangan dia. Nak suruh kita ambil dia. Dukung dia. Aku bawa dia dukung2 sekejap hirup udara pagi. Bila nak kasi pada Potel, dia taknak. Terus dia palingkan muka ke belakang.

Potel kata, mula2 masuk dalam keta, dia ok saja duk dlm baby car seat tu. Tapi lepas tu dia nangis. Kelam kabut jugak Potel nak drive. Lepas nangis kejap, terus dia lelap. La..mengantuk lagi rupanya. Ye la masih awal pagi kan.

Hari ni Potel half day. Dia nak amik Larra cepat sket.

Tapi kesian Potel, tayar keta pulak pancit. Nasib baik la service centre dekat dengan rumah. Hajat nak ambil larra awal terus jadi lambat. Aku call adik aku, dia kata nursery off pukul 6.45pm. So masih ada byk masa lagi la nak ambil Larra.

Tadi aku call Potel, dia dah ada kat nursery. Dengar suara Larra. Macam happy dia kat sana. Ye la dia duk dengan kawan2 se umur dengan dia. Mesti la dia suka. Hope Larra akan sentiasa ok di sekolah baru dia.

Tak sabar aku nak balik rumah main main dengan Larra. Malam ni bermula la episod tak cukup tidur aku. Hope Larra tido la sampai pagi. Biar aku main dengan dia sampai dia letih malam ni. So tak adalah dia nak bangun minta susu. hik hik hik

No comments: